De Bank of England heeft de basisrente niet verhoogd. Deze blijft staan op 0,5%, zo hebben 8 van de 9 bestuursleden besloten.
Uit notulen blijkt dat de kans op een renteverhoging in het eerste kwartaal klein is. Het uitblijven van een renteverhoging zal in toenemende mate worden gezien als een tegenvallende ontwikkeling van de economie.
Daar staat echter tegenover dat alle centrale banken willen voorkomen dat een renteverhoging een economische opleving in de kiem smoort en dat het de bakermat is van een depressie.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!
