De aandelenmarkten in Azië zijn lager door de verliezen voor techaandelen. Gisteren stond deze sector in de VS opnieuw onder druk.
De aandacht ging uit naar Amazon. De koers was min 4,9% waardoor de winst over de afgelopen 12 maanden kromp naar 54,4%. Voor Nvidia zijn deze cijfers respectievelijk -11,3% en +104%, voor Netflix -4,7% en +91% en voor Adobe -1,8% en +64%. Op jaarbasis hebben de beleggers in Amerikaanse techaandelen dus geen enkele reden tot klagen.
De Nikkei daalde met 0,52% en de Kospi met 0,27%. Hong Kong (-0,62%) had daarnaast last van lagere koersen voor de vastgoedfondsen. Shanghai is 1,06% vanwege de handelsoorlog met de VS.
De euro/dollar is 1,2306. De euro/yuan is 7,7290. Goud is -0,33% op 1.342,40. Brent is +0,22% op 67,79 dollar. Duitse Bunds zijn +0,003 op 0,497%. US Bonds zijn +0,007 op 2,739%.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!
