De aandelenmarkten in Azië zijn terughoudend vanwege het opbouwende handelsconflict. De techaandelen doen het echter goed. Onlogisch is dat niet, omdat landen bij een handelsoorlog minder afhankelijk willen worden van de VS en meer zelf willen gaan produceren. Dat is alleen mogelijk met de inzet van technologie, omdat de vergrijzende bevolking in westerse landen een economische belemmering is voor een verhoging van de productie. De Nikkei steeg met 0,38% en de Hang Seng met 0,52% vanwege hogere noteringen voor de techsector.
Australië is +0,52%. Het bnp steeg het eerste kwartaal met 1,0% tegen een raming van 0,9% en een groei van -0,5% de laatste 3 maanden van vorig jaar. Euro/dollar is 1,1721. Euro/yuan is 7,4820. Goud is onveranderd op 1.302,10. Brent +0,76% op 75,95 dollar. Duitse Bunds +0,011 op 0,38%. US Bonds +0,022 op 2,941%.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!
