Beursupdate: AEX hoger van start gegaan onder aanvoering van de chippers

Geplaatst door | Nog geen reacties AEX

De AEX index koerste donderdag kort na de beursgong een half procent hoger op 1.071,27 punten, terwijl de Midkap enkele tienden van een procent prijs moest geven. 

Onder de hoofdaandelen wonnen de chippers Besi, ASMI en ASML meer dan 4 procent na sterke cijfers van Micron woensdagavond op Wall Street. Adyen noteerde onderaan met een verlies van 2,8 procent. Wolters Kluwer verloor 2,5 procent.

In de AMG verloor AMG 2,6 procent. 

In de AMS20 won OCI circa 6 procent op 3,98 euro. NNS Holding wil een bod uitbrengen van 4,10 euro per aandeel OCI, zo bevestigde OCI woensdagavond. Het gaat om een voorgenomen bod op alle aandelen OCI en is in contanten.

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

ABM FN

Copyright: ABM Financial News / info@abmfn.nl


ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.


Bekijk alle 808 berichten van ABM FN

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten