Beursupdate: AEX licht hoger van gegaan

Geplaatst door | Nog geen reacties AEX

De AEX index koerste maandag kort na de beursgong 0,3 procent hoger op 1.081,35 punten, terwijl de Midkap 0,1 procent prijs moest geven. 

Vandaag werd de kwartaalherziening van Euronext doorgevoerd. De AEX, die na de overname en delisting van JDE Peet’s uit 29 aandelen bestond, werd aangevuld met Aalberts. Defensiebedrijf CSG nam de plek van Aalberts in de Midkap in.

Onder de hoofdaandelen won Besi 3,0 procent. Bank of America besloot om het koersdoel te verhogen na de beleggersdag van vorige week.

AkzoNobel klom daarnaast ruim 2 procent. Vermogensbeheerder Artisan meldde een verdubbeling van zijn belang in AkzoNobel naar 10,01 procent. 

DSM-Firmenich en ING verloren bijna een procent. 

In de AMX verloor Randstad ook ongeveer een procent, terwijl Theon 1,7 procent steeg.

In de AMS20 won Ferrari Group 1,8 procent en Alfen 1,3 procent.

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

ABM FN

Copyright: ABM Financial News / info@abmfn.nl


ABM Financial News is dé leverancier van beursnieuws in de Benelux. De informatie in dit artikel is niet bedoeld als professioneel beleggingsadvies of als aanbeveling tot het doen van bepaalde beleggingen.


Bekijk alle 707 berichten van ABM FN

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten