De Amerikaanse dollar is al een tijdje zwak. EUR/USD staat dichtbij het hoogste punt van dit jaar. De dollarindex staat net boven het niveau van 90. Euro/dollar kan naar 1,10 eind volgend jaar.
Beleggers zijn geneigd Amerikaanse dollars te verkopen als deze herstelt. Speculanten hebben al euro’s en Britse ponden gekocht. Maar ze zijn relatief neutraal in Amerikaanse dollars. Deze week worden belangrijke Amerikaanse macro-economische cijfers gepubliceerd. Mochten deze zwakker zijn dan verwacht dan verkopen beleggers mogelijk opnieuw Amerikaanse dollars. Beter dan verwachte cijfers zouden steun moeten geven aan de dollar. Maar er is meer positief nieuws nodig om de trend in de Amerikaanse dollar te draaien naar positief.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Één reactie op “Georgette Boele (ABN Amro): ‘Euro/dollar dichtbij high’”
Je raming over de Euro eur/usd is wel erg negatief…
Als de Usd zwak blijft en of de naam Hoofdvaluta zou gaat verliezen,
Dan gaan we zeker niet zo naar beneden (zo snel)