Het is weer tijd voor … RD Shell

Geplaatst door | 9 comments Tips van Eddy Schekman

RD Shell heeft moeite om de opgaande lijn weer op te pakken.

De koers van Shell is sinds begin dit jaar met 51% gedaald en over de afgelopen 12 maanden met 47%. Dat is beduidend sterker dan de daling van de future Brent september, waarvan de prijs sinds begin dit jaar met 29% is gedaald en met 20% over de afgelopen 12 maanden.

De koers van RD Shell begint zich licht positief te ontwikkelen. De RSI staat te laag om een substantiële koersdruk te rechtvaardigen. De bandbreedte biedt ruimte voor een stijging naar de toppen die na het coronadal zijn neergezet op 17 euro. De koers is 13,07 euro. Een mooi niveau om te beginnen met het opbouwen van een longpositie, wat ook kan door puts te schrijven.

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 21158 berichten van Eddy Schekman

9 reacties op “Het is weer tijd voor … RD Shell

  1. Inderdaad, Shell staat veel te laag, de olieprijs gaat gestaag weer omhoog, maar men is blijkbaar afwachtend om in Shell te stappen, waardoor het nu nog nauwelijks omhoog gaat terwijl het in potentie ca. 100% omhoog kan naar de koers voor corona. Shell maakt ook serieus werk van de energietransitie en zal ook in de toekomst een belangrijke energieleverancier blijven.

  2. Ik vraag me af of Shell nog weer naar koers vóór corona kan, zolang het dividend niet naar het oude niveau terug gaat, en dat zal vrees ik nog wel even duren.

  3. Helemaal mee eens. Shell moet laten zien wat de winst is uit renewables. Shell heeft het grootste aantal laadpalen in Europa verkregen door aankoop van NewMotion dit heet nu Shell ReCharge. Shell levert waterstof in de 10MWatt waterstof fabriek in Keulen zijn de EU collega’s van Frans Timmermans op bezoek geweest. Shell heeft in Australië een twintigtal CO2 reductie projecten lopen bij boeren. Shell moet aangeven dat tijdelijk de dividend uitbetalingen geïnvesteerd worden in een 100MWatt waterstof fabriek en zij moeten aangeven dat zij CO2 gaan afvangen en gaan benutten om groene planten te laten groeien waarvan zij dan weer afbreekbare plastics kunnen gaan maken. Met zulke initiatieven kom je op de ESG ladder en ben je aantrekkelijk voor investeerders die nu in renewables investeren.

  4. Ik denk dat als het dividend weer verhoogd wordt, dat dan veel beleggers weer in Shell zullen stappen. Dat zal waarschijnlijk niet lang duren. Trouwens het dividendpercentage was vroeger meestal ook niet veel hoger dan het nu is.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten