Nikkei nog niet op niveau van 2007

Geplaatst door | Nog geen reacties Regio's

De Japanse Nikkei is zwaar, maar dan ook bijzonder zwaar, overbought. De markt werkt charttechnisch toe naar een correctie. Wellicht dat de Nikkei met nog dik 1.000 punten kan stijgen tot de volgende top boven de 18.000, het niveau van 2007. Tot een directe doorbraak kan het op basis van de grafiek niet komen. De economie begint last te krijgen van de lage yen, waardoor de inflatie zal gaan oplopen. Als de stemming omslaat kan de Nikkei 255 in een correctiefase dalen tot 15.000. Eventuele longposities kunnen daarom het beste worden afgeschermd.

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 21158 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten