Nikkei worstelt

Geplaatst door | Nog geen reacties Nikkei, Japan

In Japan is de export in juli met 7,6% gestegen op jaarbasis na een toename van 9,5% in juni. Wat doet dit met de Nikkei?

De import daalde op jaarbasis met 3,2%. Het zwakke aan de cijfers is dat het overschot als percentage van het bnp nog maar 0,5% bedraagt tegen 3,6% in 2011 en 4,8% in 2008. Het gemiddelde sinds 1980 is 2,4%.

De Nikkei heeft steeds meer moeite op de opgaande lijn vast te houden, maar doet wel verwoede pogingen om boven de 20.000 te blijven. Enkele honderden punten boven het huidige niveau liggen zware weerstanden. De RSI heeft de bodem nog niet bereikt. Het is vooralsnog een gevaarlijke markt.

Nikkei worstelt

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 21158 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten