In Japan is de export in juli met 7,6% gestegen op jaarbasis na een toename van 9,5% in juni. Wat doet dit met de Nikkei?
De import daalde op jaarbasis met 3,2%. Het zwakke aan de cijfers is dat het overschot als percentage van het bnp nog maar 0,5% bedraagt tegen 3,6% in 2011 en 4,8% in 2008. Het gemiddelde sinds 1980 is 2,4%.
De Nikkei heeft steeds meer moeite op de opgaande lijn vast te houden, maar doet wel verwoede pogingen om boven de 20.000 te blijven. Enkele honderden punten boven het huidige niveau liggen zware weerstanden. De RSI heeft de bodem nog niet bereikt. Het is vooralsnog een gevaarlijke markt.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!

