Signify heeft in aanloop naar zijn beleggersdag een nieuwe strategie gepresenteerd om uit te groeien tot een meer gefocust en beter presterend bedrijf, met bijbehorende financiële doelstellingen voor 2029. Dit maakte het verlichtingsbedrijf dinsdag voorbeurs bekend.
“Het gaat er niet om Signify opnieuw uit te vinden. Het gaat erom een betere versie te worden van het bedrijf dat we al zijn. Meer gefocust, beter presterend, meer klantgericht en goed gepositioneerd om de kansen die voor ons liggen te benutten”, zei CEO As Tempelman in een toelichting.
Voor 2029 mikt Signify op een vergelijkbare omzetgroei van 0 tot 1 procent en een aangepaste EBITA-marge van ongeveer 10 procent. De vrije kasstroom moet uitkomen op 7 tot 8 procent van de omzet.
Om die doelen te halen wil Signify gericht investeren in segmenten waar het bedrijf naar eigen zeggen een sterke uitgangspositie heeft. Daarbij gaat het om connected lighting, de consumententak en specifieke onderdelen in het professionele segment, gecombineerd met een meer gerichte geografische aanwezigheid.
Tegelijk paste Signify zijn kapitaalbeleid aan. Het in 2025 aangekondigde aandeleninkoopprogramma wordt niet hervat. In plaats daarvan voert het bedrijf een nieuw dividendbeleid in, met een uitkering van 40 tot 50 procent van de nettowinst uit voortgezette activiteiten.
Voor het boekjaar 2026 zal Signify een naar eigen zeggen herijkt dividend per aandeel voorstellen.
Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!