Uitstroom Amerikaanse aandelen-ETF’s gaat door, Europese obligatie-ETF’s in trek

Geplaatst door | Nog geen reacties Fundnieuws, ETF's

In juni was er opnieuw een netto-uitstroom in Amerikaanse ETF’s, terwijl Europese obligatie-ETF’s juist een sterke instroom noteerden.

Volgens Alastair Baillie Strong, Global Head of ETF’s bij Fidelity International, komt deze verschuiving vooral door toenemende geopolitieke spanningen en aanhoudende marktvolatiliteit.

Beleggers kiezen steeds vaker voor obligaties als veilige haven, met name binnen Europa waar het vooruitzicht op renteverlagingen door de ECB aantrekkelijk blijft. In tegenstelling tot Europa blijven Amerikaanse aandelen-ETF’s onder druk staan, met het laagste niveau in 14 maanden. Baillie signaleert daarmee een duidelijke risicomijdende houding bij beleggers en een voorkeur voor meer diversificatie buiten de VS.

Elke ochtend beleggingstips ontvangen? Meld u gratis aan voor Cashcow Daily!


Deel dit artikel

Geschreven door:

Eddy Schekman

Eddy Schekman woont en werkt vanuit China en houdt zich vooral bezig met duiding van het financiële nieuws voor ondernemende beleggers. Sinds 2008 publiceert hij voornamelijk voor het Cash platform.


De berichten op Cashcow kunt u ook lezen via de distributieplatforms LinkedIn, Twitter of Facebook. Vragen worden alleen beantwoord via deze website en niet via social media. Haatdragende of respectloze vragen/reacties zal ik niet in behandeling nemen.


Bekijk alle 21158 berichten van Eddy Schekman

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Terug naar het nieuws overzicht

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies om u de beste surfervaring te geven. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op 'Accepteren' hieronder, dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten